מקומות טיול מומלצים בצפת לגיל הזהב

אחרי שנים רבות של עבודה קשה במטרה לפרנס את הבית, את הילדים ואולי גם הנכדים, הפנסיה היא ברכה. זהו הזמן שלכם לפנק את עצמכם, ולהשקיע את הזמן בדברים שתמיד עניינו אתכם ולא היה לכם זמן אליהם, להכיר את עולם התרבות לעומק, ולנסוע לאתרים היסטוריים מרתקים. אחד מיעדי הסיורים המומלצים, בה לכל רחוב אלפי סיפורים, והקדושה מורגשת בכל פינה הוא צפת.

רקע על צפת

צפת הינה בירת הגליל העליון. העיר ממוקמת על הרי צפת וכנען, ומשקיפה על ימת הכינרת ועל רכס הרי מרון. צפת הינה אחת מארבע הרי הקודש בישראל. היופי של צפת הוא בבנייתה הייחודית, כאשר  היא בנויה ממבוך סמטאות קסומות וחצרות אבן עתיקות שמסתתרות ביניהן. כיום העיר גדלה והתפתחה, והגיע לכ – 40000 אזרחים שמתגוררים בה. 

אטרקציות בצפת

צפת הינה עיר מלאה באפשרויות. בעת הביקור, אנו ממליצים לכם לגוון להנות מסוגי אטרקציות שונים:

קברי צדיקים

ראשית, במידה ואתם מחפשים חוויה רוחנית, צפת ידועה בקברי הצדיקים שלה. בצפת קבורים גדולי הצדיקים – האר"י הקדוש, ר' יוסף קארו, ר' יוסף בירב, הרמ"ק ועוד. מעבר לאלו, ישנם קברים נוספים עתיקים ביותר, בהם קבר חנה ושבעת בניה, אשר מתו על קידוש ה'. ישנן אמונות עתיקות כי השתטחות על קברי צדיקים עשויה להוביל לסגולות שונות.

בתי כנסת

אחד מבתי הכנסת המיוחדים בצפת הוא 'בית הכנסת האר"י הספרדי', אשר הוקם לפני המאה ה – 16. בית הכנסת ככל הנראה העתיק ביותר מבתי הכנסת שנשתמרו בצפת. מסופר שהאר"י בחר בבית הכנסת הזה כמקום תפילתו הקבוע. על אף שבית הכנסת נחרב ברעידת אדמה, הוא נבנה בשנית בגלל ייחודו.

מוזיאונים ותרבות

בעיר צפת מגוון מוזיאונים ואתרי מורשת חשובים: מוזיאון בית המאירי, הומוזיאון למורשת היהודית הדוברת הונגרית, בית עבו, בית ציפר, המסגד האדום ועוד. מלבד זאת, מידי קיץ מתקיים בצפת פסטיבל כליזמרים ייחודי, בו מתנגנת מוזיקה יהודית עתיקה ומוזיקת נשמה.

התניידות בצפת

אומנם צפת אינה גדולה במיוחד, אך התנאים הגיאוגרפים שלה עשויים לאתגר את הסיור הרגלי בה לגיל הזהב. עם זאת, פתרון פשוט מאוד לבעיה הוא קלנועית חשמלית. עם הקלנועית תוכלו לנוע ברחבי העיר, מבית כנסת אחד למוזיאון אחר מבלי בעיה.

במידה ותבחרו להגיע עם קלנועית לעיר, אנו ממליצים לכם בחום לשקול אפשרות של קלנועית מתקפלת, זאת במטרה שיהיה נוח להיכנס לאתרים השונים, גם באיזורים הצרים העתיקים שבה. דיברנו עם המומחה לקלנועיות אלמוג קינן מרכבי אמירים והוא מסביר שאחת האפשרויות הקומפקטיות ביותר הינה קלנועית שמתקפלת לצורת מזוודה. בחירה בקלנועית מסוג זה יכול להוריד את הסרבול של ההתניידות בצורה משמעותית, ולאפשר טיול נעים ורגוע.

לסיכום, אם אתם רוצים להתחיל לתכנן את הטיול הבא שלכם, ואתם רוצים לספוג תרבות ורוחניות – צפת יכולה להיות היעד האידיאלי בשבילכם. בסיור בצפת תוכלו להנות מהכליזמרים, מהמוזיאונים מבתי הכנסת ומביקור בקברי צדיקים.

פעילויות ממולצות