כך תתכננו אירוע בת מצווה בצפת

הבת הגיעה לגיל 12, מזל טוב! הזדמנות מושלמת להנציח את ציון הדרך המשפחתי החשוב הזה, ולארגן עבורה אירוע בת מצווה שכולל חוויה יהודית והיסטורית בלתי נשכחת בצפת.

סמטאות העיר העתיקה, בתי הכנסת העתיקים, הנופים עוצרי הנשימה והמקומות ההיסטוריים המרתקים, הופכים את העיר צפת בגליל, למקום אידיאלי לעריכת חגיגת בת מצווה קסומה, אינטימית ומרוממת נפש, חוויה שלא תישכח.

לאחר שבחרתם לה תכשיט זהב מעודן, מתוך מבחר תכשיטי זהב לילדות, כעת הזמן לבחור את המקומות המלהיבים ביותר, מבין שפע של האטרקציות המרגשות בעיר, שאותם כדאי לכלול בסיור שיהיה חלק מאירוע בת המצווה שלכם.

סיור חווייתי שתוכלו לשלב באירוע בת המצווה שלכם

טיול בצפת, העיר הגלילית המהווה מוקד עניין מרכזי עבור מטיילים מהארץ ומחו״ל, מזמין אתכם אל עיירה קסומה שבה תוכלו להלך בסמטאות אבן מרוצפות, ברובע האומנים ובאתרים היסטוריים, ולנשום את אוויר ההרים הנקי ואת האווירה המיסטית של עיר עתיקה זו, שבה חיו לפני שנים רבות, חכמי הקבלה.

כדי להפוך את הטיול למסע מורשת שירגש את הבת ואת כל המשתתפים, נצלו את ההזדמנות לגעת בהיסטוריה ובמשמעות שלה לעולם היהודי. בצפת, תוכלו להיעזר בתוכנית לבני המצווה שמפיק המרכז ׳אסנט׳, ומציע לכם חוויה מדהימה וחד פעמים בעיר הציורית ומלאת הקסם; או לתכנן סיור בעצמכם, לפי ההעדפות שלכם.

אם אתם בוחרים באפשרות השנייה, הנה כמה אתרים שכדאי לא לוותר עליהם.

מרכז מידע לתיירים

מרכז המידע נמצא ברחוב אלקבץ 17, מתחת לבית הכנסת של האר״י. המרכז מציג תערוכה היסטורית, מצגת אור-קולית על ההיסטוריה של צפת, ומציע לכם לרדת לחפירות מהמאה ה-16 ולעלות אל מרפסת תצפית, שם תוכלו לגעת בנוף הצפוני המדהים של ישראל.

המרכז הבינלאומי לקבלה בצפת

ונישאר ברחוב אלקבץ. כאן נמצא גם מרכז הקבלה הצפתי, המחזיר את לימודי הקבלה לשורשיהם המקוריים. מרכז זה מפעיל צוות של מומחים שיציגו בפניכם את התפתחות הקבלה בצפת, מאז המאה ה-16, ומצגת אור-קולית בת 15 דקות, המספקת סקירה כללית על הקבלה. המרכז נמצא בקומה השנייה של גלריית עץ התאנה, ברחוב אלקבץ.

מכון אסנט

מכון אסנט, שהזכרנו קודם,  ממוקם ברחוב האר״י, 2. המכון מציע גם הוסטל עם מקומות לינה בעלות נמוכה, יחד עם אפשרות ללמוד על המורשת היהודית. במקום יש ספרייה, רב וצוות של עובדים שאפשר לכם לשאול אותם שאלות על יהדות, ואפילו לברר את משמעות השם שלכם, לפי קודים בתנ״ך.

אגב, אם אתם בוחרים להפקיד את הפקת האירוע שלכם בידיו של מכון אסנט, תוכלו ליהנות גם מתהלוכה חגיגית מלווה בנגנים, שילוו את כלת השמחה בשירה וריקודים דרך סמטאות העיר העתיקה, בואך לבית הכנסת העתיק. הנגנים בתהלוכה לבושים בתלבושת אתנית, ומפליאים בנגינה בכלי נשיפה, בתופים, בגיטרות ובתופי מרים שמקבלים גם המשתתפים בתהלוכה.

בית הכנסת האר״י האשכנזי

בית כנסת זה הוקם על ידי יהודים שהתנצרו בעל כורחם בתקופת האינקוויזיציה בספרד, ובעקבות זאת, נמלטו לארץ ישראל. יהודים אלה בנו לעצמם בית כנסת משלהם, שנקרא בתחילה ׳בית הכנסת גריגוריס׳. אך לאחר פטירתו של הרב המקובל, רבי יצחק לוריא (האר״י), שנהג לחגוג כאן את השבת עם תלמידיו – שונה שמו של בית הכנסת.

סטודיו לקרמיקה

אם הבת שלכם אוהבת ליצור ולעסוק באומנות, אל תוותרו על ביקור בסטודיו לקרמיקה של ג׳ודי, הממוקם ברחוב החלוץ 28, בצפת. זה המקום המושלם להכנת יצירות מקרמיקה בעבודת יד. ג׳ודי תציע לכם בסדנת הקדרות, פעילויות המתאימות לכול הגילים.

סדנאות נוספות בצפת:

  • עץ החיים – אומנות היודאיקה
  • המשמעות של בר/בת המצווה היום
  • סדנה להכנת נרות
  • סדנת אפיית חלות
  • סדנה לאומנות יצירתית

 

 

 

 

 

 

פעילויות ממולצות