טיול משפחות בצפת חוויה בלתי נשכחת

עולם חדש של טיולי משפחות בקבוצות קטנות, הולך וכובש בסערה את עולם הטיולים. למה? כי הם מוכיחים שהם מרגיעים, מחזקים את הקשר המשפחתי ומלמדים. כדי לחוות טיול שכזה, עליכם להחליט שההרפתקה המשפחתית הבאה שלכם תהיה טיול משפחות.

טיול משפחות בצפון, יכול להביא אתכם לעיר הגלילית הקסומה, צפת. כאן תוכלו ליהנות מסיור מודרך למשפחות בסמטאות העיר הציורית, ומסדנאות שונות המעמיקות את החוויה המיוחדת שמציעה לכם צפת, כמו סדנת שופר, סדנת קצב, סדנת נרות, סדנת ניגונים, סדנה לאפיית חלות, או סדנת סופר סת״ם.

הנה כמה מהיתרונות של טיול משפחות בכלל ובצפת בפרט:

  1. החופשה המשפחתית מפחיתה מתחים ולחצים

לפי המחקר, ככול שההורים חווים יותר לחץ, כך הם פחות תומכים כשהם מגיבים לרגשות השליליים של ילדיהם. הילדים, מצדם, מתמודדים עם לחצים רבים משלהם, ולפי המחקר לחצים אלה נמצאים במגמת עלייה. היציאה לחופשה תעזור להפחית את הלחץ שחווים הילדים שלכם, כאשר אפילו יום חופשה בודד אחד, יוכל לעזור.

טיול משפחות בצפת מציע הזדמנות נהדרת גם למבוגרים וגם לילדים שבחבורה, ליצור חברויות חדשות עם הורים וילדים, ולחזק קשרים קיימים, במקרה שהמשפחות מכירות זו את זו. וליהנות מיציאה מהשגרה ומבילוי באווירה שונה ולא מוכרת.

לדוגמה, סיור בסמטאות צפת העתיקה יאפשר לכם לחוש בקסם האופף את העיר. לכול סמטה יש סיפור משלה ולכול בית יש היסטוריה מיוחדת. הריחות, הקולות, הנופים והצבעים של צפת יחד עם אנשיה המיוחדים – יגרמו לכם להתרוממות נפש באווירה נינוחה ורגועה. מדריכי הסיורים בצפת יוסיפו לטיול עומק, עם סיפורי העיר העתיקה, עם ביקורים בבתי הכנסת העתיקים ועם מפגשים עם אמנים ויוצרים מקומיים.

  1. חופשה משפחתית מקדמת את הקשר המשפחתי

אורח החיים העמוס של המשפחה הממוצעת, כמעט שלא מותיר זמן למשפחה עצמה. הורים רבים מבלים את שעות הפנאי שלהם בהסעות של הילדים מאירוע לאירוע ומחוג לחוג. ומה שעוד יותר גרוע, בבתים רבים, שעות הפנאי מוקדשות לבהייה בסוג כלשהו של מסך.

לעומת זאת, חוויות חיים משותפות שמתרחשות מעבר לשגרה הרגילה, יכולות לקרב בין המשפחות ולספק להן זמן איכותי של בילוי משותף.

לדוגמה, השתתפות בסדנת חלות, היא חוויה מדהימה שבה ההורים והילדים יכולים להתנסות בקליעת חלות ובאפייתן. סדנה חווייתית וקבוצתית זו גם משלבת למידה הקשורה למנהג ׳הפרשת חלה׳, לסודות ולסגולות של מנהג זה ולקשר שלו לצפת ולאר״י הקדוש. זו הזדמנות נהדרת למשפחות ללמוד על כוחה של הברכה, ולברך אחד את השני להגשמת הבקשות והמשאלות שלהם.

דוגמה אחרת היא השתתפות בסדנת קצב, שבה בני המשפחה יכולים להקיש בתופים ובמגוון כלי הקשה אחרים, וליצור מוזיקה אינטואיטיבית משלהם, כזאת שיוצאת באופן ספונטני מהלב והנשמה. דרך מצוינת לחיזוק הקשרים המשפחתיים ולמילוי הנשמה בצחוקים ושמחה.

  1. החופשה הופכת את הילדים לחכמים יותר

טיולים מעניקים לילדים חוויה שמתרחשת בעולם האמתי שנמצא מחוץ לכיתה, והדרך הטובה ביותר שבה ילדים לומדים היא תוך כדי עשיה. קריאת ספרים והתבוננות בתמונות, כבודם במקומם מונח, אבל שום דבר לא יכול לנצח את ההתנסות האישית, המעשית.

כשהילדים יטיילו בצפת הם יוכלו ללמוד כל מיני דברים על הדרך שבה אחרים חיים, ולספוג את החוויה החדשה ממקור ראשון. הם יטעמו את המאכלים בצפת, יראו מראות קסומים שמאפיינים את צפת וישקעו בצלילים ובנופים המיוחדים, שאין באף מקום אחר.

למשל, סיור קולינרי בצפת העתיקה יאפשר למשפחות לשוטט בין הסמטאות הקסומות ולעצור לטעימות במגוון מקומות מלאי טעמים קסומים כמו: לחוח תימני, מחלבת המאירי, יקב צפת, פריקסה טוניסאי, סיידר חם וספינג׳ מתוק ועוד.

 

פעילויות ממולצות