איך להפיק בר מצווה צפתית שאף אחד לא ישכח?

הסמטאות הציורית של צפת, הן מקום אידאלי לעריכת טקס בר מצווה. הייחוד הוא שמדובר במקום לא שגרתי אך יש בו את כל שצריך כדי לרגש וליהנות מטקס בר מצווה שהוא יוצא דופן. המיקום במרומי הגליל והנוף המרהיב של הר מירון והגליל כולו הוא רקע יפהפה לטקס הכול כך חשוב.

תיאום של בר מצווה בצפת

כאשר משפחה מעוניינת לתאם טקס בר מצווה עבור חתן השמחה, התאריך נקבע על פי הפרשה שהילד קורא לפי תאריך הולדתו. כבר תקופת מה לפני הטקס עצמו הנער מתכונן לכך באמצעות רב וכאשר יגיע היום המיוחל הוא יקרא זאת באופן ברור ורהוט בבית הכנסת.

כדי להעניק למעמד כולו נופך ייחודי, הטקס מתחיל בתהלוכה של נגנים מוכשרים אשר מנגנים בכלי נגינה כמו תופי מרים, גיטרות, קלרינטים, תופים, שופרות גדולים, חלילי רועים, כינורות ועוד. הם משמיעים מזמורים יהודיים וכל הקהל השמח הולך אחריהם. חלק מהקהל שר עם הנגנים וקולם נשמע למרחק רב ברחבי העיר.

כך הם צועדים בסמטאות הגלריות המרהיבות עד שהם מגיעים לבית הכנסת העתיק שנבנה לפני כ – 500 שנה, ניכרת התרגשות גדולה כאשר חתן הבר מצווה קורא את הדרשה וגורם לדמעות של אושר  בקרב בני המשפחה והחברים שמגיעים כדי לחגוג אתו את האירוע אשר קורה רק פעם אחת בחיים.

שילוב של קולינריה באירוע

קולינריה היא נושא חשוב בכל אירוע, כשמדובר בסיור הכולל מופעי מוזיקה ולאחר מכן תפילה בבית הכנסת, דואגים מראש לכיבוד. יש היצע של קפה ועוגות משובחות, או לחלופין ארוחת בוקר צפתית שהיא על טהרת מטעמים שמייצרים או מגדלים בצפת ובגליל כמו ירקות, גבינות מיוחדות, לחמים, פירות ועוד. הגשת ארוחת בוקר כזו מעניקה לכל האורחים את מלוא תשומת הלב והם נהנים מהשילוב של השמחה והמטעמים.

מופע לכבוד חתן הבר מצווה

אחת האופציות המעניינות להעשרת האירוע היא להזמין אמן חושים מפורסם אשר יעניק לכל המוזמנים מופע מדהים של אשליות וקוסמות מרהיבה. כל מי שישתתף במופע זה יתקשה להאמין למראה עיניו ואם עד עתה היו לו ספקות בנושא זה, כעת הוא מבין שאמן חושים באמת מסוגל לבצע פעולות זריזות אשר מובילות לתוצאות בלתי נתפסות.

השמחה של הקהל היא כה גדולה שהם מבקשים מאמן החושים  להמשיך ולו במעט את המופע המסקרן להנאת כולם ובמיוחד להנאתו של חתן הבר מצווה.

פעילויות ממולצות