רעיונות מרתקים לטיולי מורשת

ארץ ישראל זו אדמה מרתקת, יפייפיה ומאתגרת לטייל עליה, וכל חלקת אדמה מכילה פיסת היסטוריה משמעותית ובלתי נשכחת שכדאי לשמוע עליה, ואדמה שכדאי לדרוך עליה, להרגיש אותה ולבקר בה. כל אתר טיול מעורר פליאה בפני עצמו ובמאמר הזה תקבלו כמה רעיונות להפיכת טיולי המורשת שתבחרו לטיולים בלתי נשכחים.

טיולי מורשת הם טיולים בעלי ערך רב מאוד, המספרים חלקים נכבדים מתוך היסטוריה שלמה ארוכה ומפוארת שקשורה לאתר הטיול. ישנם ארי טיולי מורשת רבים ומגוונים הפזורים לכל אורך חלקי הארץ, ולמי שמתעניין בכך, אפשר לגלות כאן מה המשמעות של כל אתר כזה ומה אפשר לעשות כשמטיילים בו.

ממש לאחרונה בין האחרונים שהוכרזה כאתר טיולי מורשת רשמי היא שמורת טבע נחל המערות, השוכנת באיזור העשיר ועתיר ההיסטוריה של הר הכרמל ומציעה חוויה פרהיסטורית וייחודית תוך הטיול במערות שבתוכן ובקרבתן גרו בני אדם פרהיסטוריים, במשך מאות, אם לא אלפי שנים. הטיול האתר מאופיין בטיולים קצרים ברגל ומעבר בין מצוקי סלעים.

קודם כל, מה בכלל מגדיר אתר מורשת עולמית?

חושב להבין כי לא כל אתר יכול להיות מוגדר כאתר מורשת, כאשר ישנו ארגון עולמי שעוסק בנושא- הנקרא ארגון אונסק״ו- ארגון החינוך, המדע והספורט של האו״ם, והם האחראים הבלעדיים על הגדרת אתר ייחודי לטיולי מורשת עולמית.

הארגון קם משנת 1945 מתוך הרצון לקדם שלום באמצעים תרבותיים ולא רק פוליטיים, נתוך תמיכה וחיזוק הסכמי השלום בתקופות של מלחמות עולמיות בלתי פוסקות. מארגני אונסק״ו הבינו שהחשיפה לתרבויות העולמיות השונות, יעלו את הסולידריות והשיח על זכויות אדם ומוסר בקרב מדינות בעולם, ומתוך הרעיון הזה קמו אתרים לטיולי מורשת מסביב לעולם.

אתרים אלו הטביעו חותם משמעותי למי שהתוודעו אליהם ברחבי העולם, מבחינת הערך התרבותי, ומשאב הטבע, ואתר המוגדר לטיולי מורשת חייב להיות שמור על ידי המדינה באופן אבסולוטי, כאשר חלק מהמאפיינים על מנת להגדיר את האתר כאתר מורשת הם יצירות מופת, ערכי לתחום האדריכלות, ערכי לתחום הטכנולוגיה, או להתפתחות של מסורת וחברה, ערך מיוחד שמצביע על יחסי גומלין בין האדם לטבע, תופעות טבע ייחודיות או יוצאות דופן בנוף וכדומה. בכל העולם קיימים יותר מ800 אתרים לטיולי מורשת.

טיולי מורשת למצדה

ההיסטוריה של מצדה הנמצאת מעל ים המלח היא מוכרת ברחבי כל העולם ומושכת אליו תיירות גדולה מאוד, ובו בעת חיילים ותנועות נוער מרחבי הארץ מתאספים במצדה בכדי לסיים מסעות ארוכים רגליים לקראת הזריחה, ואמנים רבים מבצעים הופעות שירה במרכז האתר בנוף המרהיב.

להר מצדה ניתן לטפס במספר שבילים המובילים מים המלח וכל אחד מהם הוא בדרגות קושי שונה.

טיולי מורשת מורשת לעיר העתיקה בעכו

עכו ובייחוד החלק של העיר העתיקה עתירות בפיסות היסטוריות בלתי נשכחות כמו סיפורי אבירים לבושים בשריון, סיפור נפוליאון המוכר וסיפורי מחתרות ולוחמי האצ״ל. כל כך הרבה מרכיבים הסטוריים שכולם מאוגדים בעיר אחת מיוחדת. חובה לתכנן על הדרך חוויות קולינריות שהבטן שלכם לא תצליח לשכוח מרוב תענוג כמו חומוסיות של עכו,  מסעדות דייגים מפורסמות ובשר איכותי וטרי, סיור ביקב שיספר לכם על ההסטוריה של ייצור היין עוד מלפני 8000 שנים, שווקים בעלי ניחוחות מטריפים מקומיים ומזכרות ועוד.

טיולי מורשת לצפת העתיקה

בצפת העתיקה ישנו מרכז התיירות גדולמרכזי ומוכר שמזמין אתכם לחוות את צפת העתיקה במלואה.

בעיר העתיקה של צפת תוכלו לראות ולטייל בסמטאות הקסומות, לצפות בנופים הרריים ושובי לב למרחקים, לשמוע סיפורים מרתקים והיסטוריים ולהאזין למקהלות רחוב שיפיקו ניגונים באווירה מרוממת ומחממת.

כחלק מהזהות היהודית, תוכלו לחוות ולהיחשף ללימודי קבלה מעשית שיתקיימו במפגשים עם אנשים מרתקים, חשיפה למגזרים השונים שביהדות וגם דתות אחרות כשהקבלה היא המכנה המשותף וזה רק על קצה המזלג.

 

 

פעילויות ממולצות