צידה לדרך – איך להתארגן לארוחות בטיולים

חלק חשוב מההתארגנות לטיולים הוא נושא הארוחות. חשוב לקחת בחשבון את סוגי המזון השונים שכדאי לקחת, שתיה, וכן את כלי האוכל, כמו: סכו"ם, קערות וצלחות וגם כלים לשמירה על טמפרטורה של מזון מבושל שמביאים מהבית או מבשלים במקום הטיול. יש לחשב את כמות הארוחות שתצטרכו לאכול ולקחת מזון וכלי אוכל בהתאם.

טיפים חשובים לגבי אוכל בטיולים

להקפיד על ארוחות מסודרות – בוקר, צהרים וערב, מומלץ לאכול את הארוחה העיקרית והכבדה יותר בסוף יום הטיול בערב.

לקחת כלי אוכל מותאמים לתנאי שטח – רצוי כלים רב פעמיים מפלסטיק ולא כלים חד פעמיים המזהמים את הסביבה. כמו כן מומלץ לקחת גזיה (ולבדוק לפני הטיול שיש בה גז!) וסיר לבישול.

סיר תרמוס – אחד הכלים המומלצים לטיול הוא סיר תרמוס המאפשר לנייד מזון תוך שמירה על חומו ועל טריותו. אם רוצים לבשל ארוחה חמה בסיום טיול רגלי או להגיש תבשיל שהוכן בבית בעת בילוי בפיקניק בטבע  – סיר התרמוס הינו אידיאלי לכך.  ניתן גם להשתמש בו גם כצידנית אם שמים בו קרחונים.

 ירקות ופירות – מספקים אנרגיה ומזינים וחשוב לא לוותר עליהם גם בטיול. יכולים גם להיות תחליף בריא לנשנוש בדרך. מומלץ לקחת את הירקות והפירות הקשים יותר, לחתוך אותם לחתיכות כדי שיהיה נוח יותר לאכול אותם תוך כדי נסיעה. כמו למשל: מלפפון, גזר, פלפלים בצבעים שונים, תפוחי עץ ועוד.

במקום סוכריות ושוקולדים לקחת חטיפי בריאות עשירים בחלבון, פירות יבשים, שקדים ואגוזים.

לא לקחת קופסאות שימורים לטיול בשל משקלן הרב.

תבלינים – לא לשכוח להביא תבלינים שיהפכו את האוכל שיבושל בטיול לטעים הרבה יותר

מוצרים יבשים – אם מתכננים לבשל בשטח ניתן לקחת מוצרים יבשים כגון: אורז, קוסקוס, בורגול או פסטה.

 

על מה חשוב לשים דגש כשיוצאים לטיול או לנסיעה?

לקחת בחשבון שאוכל עלול להתקלקל – משום שאינו נשמר בקירור ובשל חשיפתו לחום במהלך נסיעה או הליכה ברגל. לכן, יש להתאים את סוג האוכל לאופי הטיול.

להקפיד על שתייה מרובה – מומלץ לקחת שלושה ליטר לאדם ליום טיול מלא. לא לשתות במהלך ההליכה משקאות חריפים או משקאות מוגזים. להקפיד על שתייה מרובה אפילו אם לא מרגישים צמאים.

מוצרי חלב – רוב מוצרי החלב עלולים להתקלקל מהחום. אולם, יש גבינות קשות שיכולות להחזיק מעמד ולא להתקלקל אפילו כמה ימים ללא קירור.

מוצרי בשר – בשר טרי עלול להתקלקל במהירות ולכן מומלץ לקחת במקומו בשר משומר כגון: נקניקים יבשים או קבנוס.

להימנע מחטיפים מלוחים – חטיפים אלו עלולים להגביר את תחושת הצמא במהלך טיול. התחליף להם יכול להיות חטיפי אנרגיה או פירות יבשים.

להימנע משתיית מי נחלים ומעיינות – מים אלו יכולים להיות מזוהמים ונושאי חיידקים. לכן גם לא מומלץ לשטוף בהם את כלי האוכל.

שמרו על איכות הסביבה – להקפיד להשליך אשפה רק במקום המיועד ולא להשאיר כל פסולת, בקבוקים ריקים ושקיות בשטח. זה מלכלך את הסביבה ועלול להזיק לחיות הבר.

 

פעילויות ממולצות