מתכננים טיול בארץ? קבלו מספר טיפים לטיולים בצפון

אין דבר יותר מהנה מטיול, ואם כבר אתם יוצאים לטיול בארץ ישראל היפה, כדאי שתכירו את צפון הארץ. הצפון מלא במגוון רחב של חוויות ואפשרויות לטיול, לכן ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את הטיול הצפוני המהנה ביותר.

 

תכננו טיול באזור אחד בצפון

הארץ שלנו אומנם קטנטנה אך כאשר מדובר בתכנון טיולים בארץ באופן כללי ותכנון טיולים בצפון, מומלץ לתכנן את הטיול כך שיהיה מרוכז באזור אחד. צפון הארץ מחולק לארבעה אזורים מרכזיים – רמת הגולן, הגליל העליון, הגליל התחתון ועמק יזרעאל. אומנם מרחקי הנסיעה מאזור לאזור עומדים על שעה עד שעתיים, אך בעיקר אם מדובר בטיול קצר של כמה ימים מומלץ להתמקד באזור אחד. מיקוד באזור אחד יחסוך לכם זמן רב שתבזבזו בדרכים ויעזור לכם להנות מהטיול שלכם ולמצות אותו ככל הניתן. תכנון נכון של הטיול יהיה באופן כזה שבו מרבית הזמן מנוצל לטיול והנאה, וחלק קטן מהזמן מנוצל לנסיעה בדרכים ודאגה לסידורים הכרחיים כמו קנייה של אוכל וציוד.

 

התאימו את הטיול לעונה

טיולים בארץ ניתן לעשות בכל עונה וכך גם כשמדובר בטיול בצפון. הצפון משתנה מעונה לעונה ובכל עונה מתאפיין בצורה אחרת – בחורף יהיה מלא בגשמי ברכה ובנחלים זורמים ושופעים, באביב יהיה מלא בפריחה יפיפייה, בקיץ יהיה חמים ונעים לטיולי מים ובסתיו תוכלו להנות מהשלכת ומהשאריות האחרונות של נופים ירוקים בארץ. על מנת להנות מהטיול שלכם, כדאי להתאים אותו לעונה שבה אתם מטיילים ולהנות מהייחודיות שבכל עונה. כך למשל אם אתם מטיילים באביב, כדאי ללכת למקומות בהם הפריחה הישראלית בשיאה.

 

תוכלו לבחור בטיול עירוני

כאשר מדובר על טיולים בצפון, לרוב אנשים יחשבו על טיולי טבע. אם אתם פחות אנשי טבע או שבא לכם לטעום מהמקומיות של אנשי הצפון, תוכלו לבחור בטיול עירוני. את הטיול העירוני תוכלו לשלב עם הטיול בטבע, או לטייל בערי הצפון בלבד. כך אם תרצו למשל לבקר בעיר צפת המיוחדת, תוכלו לקחת סיורים מודרכים בצפת. הסיורים המודרכים יכללו סיור בצפת העתיקה, סיור לקברי צדיקים (אם תרצו), סיור טעימות במסעדות הכי שוות בעיר ועוד. סיורים עירוניים מודרכים יעזרו לכם להנות מהחוויה הצפונית ומהטעמים המקומיים המיוחדים שיש בצפון הארץ.

 

אל תפספסו את הנחלים

הצפון ידוע בנחלים הרבים והשופעים הזורמים בו לאורך כל השנה, זאת בניגוד לשאר האזורים בארץ. אם אתם מתכננים טיול בצפון, גם אם מדובר בחורף, מומלץ שלא לפספס את הנחלים ולבקר לפחות באחד מהם. כאשר מדובר בימים חמים תוכלו להתרענן במים השופעים, אך גם אם מדובר בימים גשומים תוכלו להנות ולהתפעל מהזרימה הרבה של המים. בצפון תוכלו למצוא מסלולי מים מגוונים המתאימים לכל גיל, כשחלקם אף כוללים הליכה בתוך המים.

פעילויות ממולצות