מסלול טיול בצפון – סנפלינג בנקיק השחור

הנקיק השחור הוא חלק מנחל זוויתן (מהווה את נחל זוויתן תיכון), אחד מהנחלים הידועים ביותר ברמת הגולן, והוא חלק משמורת היהודייה. המסלול המאתגר מהווה את אחד המסלולים היפים ביותר בארץ, והוא גם אחד השמורים ביותר, מכמה סיבות.

ראשית, עקב האתגריות של המסלול, לא המונים מבקרים בו, ולכן הוא פחות סובל מהנזקים שלצערנו ישראליות וישראלים רבים משאירים אחריהם במסלולים אחרים, נגישים יותר. בנוסף, השמורה מגבילה את מספר הנכנסים אליו ברגע נתון, וכן גובה תשלום בכניסה – מה שיוצר תחושת אחריות אצל המבקרים ועוזר לשמור על המקום.

האתגרים בביקור בנקיק השחור

בישראל ישנו רק נחל אחד בו מותר לעשות סנפלינג – נחל זוויתן תיכון, הלא הוא הנקיק השחור. הנחל משופע בבריכות, והגלישה נעשית היישר אל תוך המים. לא, אין אפשרות להימנע מכניסה למים כאשר עושים סנפלינג בנקיק השחור, והמים מאוד קרים, במיוחד בחלקים המוצלים של המסלול.

הבריכות הן עמוקות ויכולות להגיע עד לעשרה מטרים עומק, וכן ארוכות מאוד – עד ארבעים מטרים. לכן, כניסה למסלול מחייבת ידע בשחייה. המסלול אמנם מתפרס על פני 6 קילומטרים בלבד, אולם קצב ההליכה נקבע על פי תווי הדרך המאתגר, ולכן ההליכה יכולה להסתכם בעד כ-8 שעות.

ההליכה מחוץ לבריכות היא בתוך נקיק, על גבי סלעים שעשויים להיות מחליקים, מה שמאט עוד את קצב ההליכה, אך עוזר להתעכב על הפרטים הקטנים והיפים שיש למסלול להציע. בסוף המסלול מחכה אתגר נוסף – טיפוס מהנחל החוצה בקרוב ל-500 מדרגות.

מה היתרון ביציאה עם חברה מאורגנת

הכניסה לשמורה ללא ציוד מתאים – אסורה. חברה מקצועית העוסקת במתן שירותי סנפלינג ליחידים וקבוצות יכולה להביא לכם את כל הציוד הנדרש, ברמת בטיחות ונוחות מקסימלית, עם ביטוח ואחריות – מבלי שתצטרכו לרכוש אותו בעצמכם.

עם ניסיון של שנים, חברה העוסקת בפעילויות אתגריות יכולה לעזור לכם להתאים את הטיול לאופי של הקבוצה – בין אם אתם קבוצה פרטית, ועדי עובדים, בתי ספר וכולי. בנוסף, תו התקן של הציוד מחויב לעמוד בתקנים מחמירים, ומכאן בטיחותו ואיכותו.

איך מתכוננים ומה מכינים לקראת היציאה לטיול

ראשית, חובה לדעת לשחות לפני שמחליטים לצאת לדרך. בנוסף, לפני יציאה לטיול סנפלינג בנקיק השחור חובה להצטייד בציוד המקצועי המתאים – דבר שיכול להיפתר בקלות על ידי שירות של חברה חיצונית.

לאחר שהחלטתם לצאת למסע, מומלץ להגיע לחנות טיולים שיש עליה המלצות ויש לה דירוג גבוה ולרכוש ציוד מתאים לטיול (אפשר להתייעץ עם החברה המארגנת את הטיול לגבי הציוד הנדרש).
יש להצטייד בנעלי טיולים איכותיות וטובות, שכן מדובר על מסלול מחליק, וסנדלים הם פחות בטיחותיים בהיבט זה. מבחינת אוכל, כדאי להביא בשקיות סגורות, שכן רוב הציוד נרטב. ולגבי הטלפון הסלולרי והארנק – חובה לשים אותם בשקיות אטומות למים.

פעילויות ממולצות