מסלולי טיול בגליל העליון

הקיץ מגיע אלינו ואיתו גם החשק שלנו לצאת ולחקור את הארץ היפה שלנו ולמצוא מקומות מעניינים לטייל בהם. המון אנשים בוחרים ללכת לנפוש בצפון, בגלל שפע מסלולי הטיולים שקיימים שם. המדינה שלנו עשירה במגוון מסלולי טיול שונים ומגוונים שמתאימים לכל סוגי המטיילים. ביניהם ניתן למצוא מסלולי מים, מסלולים בדרגות קושי משתנות, מסלולים בתוך ערים, מסלולי טיפוס ועוד. כל מה שנותר לכם לעשות הוא לתכנן את הנופש שלכם ולבחור את המסלול שתרצו להגיע אליו.

 

העיר העתיקה בצפת

העיר העתיקה בצפת עוצרת נשימה ביופייה, וההליכה בין הסמטאות שלה נותנת תחושה של חוויה רוחנית ועתיקה שמזכירה לנו הליכה בסמטאות של ערים יפיפיות באירופה, לצד ניחוח ישראלי אותנטי. השילוב של הבנייה הישנה והשימוש באבן העתיקה, מזכיר קצת את תקופת ימי הביניים ולאלה ממכם שאוהבים להצטלם ולצלם, תוכלו להוציא משם תמונות מטורפות.

העיר העתיקה בצפת לא רק משמשת להליכה והתרשמות מהיופי שבה, תוכלו למצוא בה גם היסטוריה רבה על העיר עצמה, לצד ביקור בבתי כנסת ובתי קברות עתיקים. בנוסף נמצאים שם גם מגוון מוזיאונים מעניינים ותוכלו להעביר בעיר כמה שעות אם לא יום שלם בקלות רבה. ברחבי העיר נמצא גם השוק המפורסם, שבו תוכלו להנות ממטעמים מקומיים שיחברו אתכם למקורות העתיקים של העיר המעורבת הזו.

החלק הכי חשוב הוא הרובע היהודי ואל תדלגו על ביקור באזור הזה, בו תוכלו למצוא מספר אתרי תיירות מקומיים, רחובות יפיפיים, סמטאות עתיקות ובעיקר המון היסטוריה מקומית.

 

מושבת הראשונים ראש פינה

ראש פינה נחשבת הנסיכה של הגליל העליון ובתוכה תוכלו למצוא יופי מקומי מהפנט שלא נראה הרבה כמותו בארץ הבנויה והמודרנית שלנו. מושבת הראשונים היא אזור שעבר שחזור חיצוני על מנת להיראות כמו שנראה לפני מאה שנה, מה שהופך את חוויית השהייה במקום לקסומה לחלוטין. השחזור שבוצע במקום גורם לו להיראות כאילו אתם מתהלכים בכפר קטן בצפון אירופה, עם מבני אבן מהפנטים ואנשים מקומיים ששמחים לשתף לגבי ההיסטוריה של המקום עצמו.

רחוב הראשונים נחשב לרחוב הכי יפה בראש פינה והוא גם הכי מתויר שם, בו תוכלו למצוא מגוון בתי קפה ומסעדות, גלריות אומנים, חנויות שונות של אנשים מקומיים ששמחים לראות תיירים מגיעים אל המקום, ובעיקר תענוג לעיניים.

בתוך המושבה עצמה תוכלו למצוא גם את גן הברון שבתוכו יש מסלול הליכה קטן שיעביר לכם את הזמן. הגן עצמו הוא מקום ייחודי ויפה שמשמש את המקומיים להופעות של אמנים שונים בו. אם חשקה נפשכם בטיול בטבע, תוכלו לחתוך משם לנחל ראש פינה הסמוך, ולהעביר שם כמה שעות מהנות, בצפייה בנוף עוצר נשימה על כל ראש פינה ממצפה נמרוד, והתרשמות מעצי השקד הרבים שנמצאים באזור. ההליכה במסלול מתאימה לכל הגילאים וניתן להגיע אליו גם עם ילדים.

קחו בחשבון שאם כבר הגעתם ולא הספקתם לעשות את כל מה שרציתם ביום אחד, תוכלו להזמין צימר בראש פינה ולהישאר לישון את הלילה במקום הקסום הזה, שמקבל חיים אחרים גם בשעות הערב.

 

 

שמורת החולה

שמורת החולה היא יעד אטרקטיבי לטיול רגלי עם המשפחה. קיים בו מסלול ארוך ובו מגוון נקודות תצפית שונות על אגם החולה. המקום הוא אזור משיכה ידוע למגוון ציפורים שונות, וניתן לתצפת ממנו על מגוון זנים שגם לא קיימים בארץ ומשתמשים באגם החולה רק כתחנת מעבר בתהליך הנדידה שלהם.

את המסלול תוכלו להעביר בהליכה, או לשכור את אחד מהרכבים או האופניים הקיימים במקום. במהלך המסלול ישנן גם עמדות ישיבה שמיועדות לעצירה לארוחת צוהריים, כך שתוכלו לארוז ארוחת צוהריים מראש ולהביא איתכם למתחם, רק אל תשכחו לאסוף את האשפה אחריכם.

בהגיעכם לשמורה אל תפספסו את מגדל התצפית בגובה שלוש קומות שמתצפת על אגם החולה והביצה עצמה. ממנו תוכלו להביט בכל העופות שקיימים באזור. בנוסף בשמורה יש גם את הגשר הצף, עוד אטרקציה שמושכת תיירים, גשר באורך 600 מ' שמשקיף אל נקודה חבויה באגם.

קחו בחשבון שהמסלול בשמורת החולה הוא ארוך ובקלות תוכלו להעביר שם כמה שעות, לכן אם מדובר ביום חם וגם אם לא, תשימו לב שאתם מצטיידים במים לדרך, קרם הגנה וכובע.

 

פעילויות ממולצות