מים, ירוק ואוויר הרים – מבחר טיולים מבריאים לגוף וגם לנפש

הקיץ הזה הוא ללא ספק חם. חם עד כדי כך שאנחנו לא רוצים להיפרד מהמזגן. אף לא לרגע. השנה החולפת שחווינו הייתה שנה רבת אתגרים ולימדה אותנו יותר מכול על חשיבות השהייה בחוץ, בטבע ועל איכויות הריפוי שלו. למדנו שהטבע הוא התרופה המושלמת והיעילה ביותר לגוף, ושכל אחד מאיתנו יפיק ממנו תועלת מרובה גם אם נשהה בו רק 20 דקות בכל יום.

ארצנו הטובה והיפה רקחה לנו שלל תרופות מרפאות לגוף וגם לנפש. תרופות אלה משלבות את המים הקרים והטהורים הנובעים מבטן האדמה, את הירוק של עולם הצומח ואת אוויר ההרים הצלול שנמלא בו מלוא ריאותינו. כדי לצרוך את התרופות הללו ביעילות, וכדי שהן יבטיחו לנו אריכות ימים בבריאות טובה, כל שעלינו לעשות הוא להיכנס לאוטו, להניע ולנסוע לצפון.

אז מה הם מסלולי הטיול הבריאים ביותר בעבורנו, ואיך נוכל לשלבם עם הקיץ החם והלוהט? בואו נבדוק. קדימה לצפון.

מים זורמים ומעיינות טבעיים

פארק המעיינות מספק לנו בילוי מהנה, קריר ומרגיע בשלל מעיינות טבעיים בלב נופיו הקסומים של עמק בית שאן. זהו גן עדן קטן ושופע מים, וכל אחד יוכל למצוא במרחביו העצומים את הפלג החביב עליו או את המעיין השקט החבוי מהעין. כך או כך הבילוי בפארק יהיה רגוע ומושלם. המעיינות הנובעים, הקרירים והמענגים הם תרופה מושלמת לשנה מאתגרת. השהייה במים מטעינה את הגוף באנרגיות טובות וחזקות, מחדשת ומבריאה אותו.

ירוק בעיניים

דרך נוף מעלה הגלבוע היא דרך הררית פתלתלה שמבטיחה נסיעה חווייתית והמון ירוק בעיניים. הכביש הצר והפתלתל מוביל אותנו אל עבר מרחביו הקסומים של הגלבוע הירוק שרק מחכים לנו. אז בואו נגמע יחד את יופיו של ההר. לאורך המסלול החווייתי נמצא חניוני דרך, מצפורים המשקיפים על נופים מדהימים, טיולים רגליים מענגים בין עצים, שיחים ופרחים בשלל צבעים ומסעדות נחבאות שמבטיחות לנו חוויה קולינרית בלתי־נשכחת. הירוק של הגלבוע יעלה חיוך על פנינו וישפיע לטובה על מצב רוחנו, והביקור בו קל, פשוט, זמין ומזמין.

רוח נושבת ואוויר הרים צלול

שביל פסגה הר מירון מבטיח לנו רוח נושבת ואוויר הרים צלול שנוכל לשאוף עמוק אל תוך הריאות ולנשוף באיטיות מרגיעה. ההליכה בשביל יכולה להיות מדיטטיבית – לאלה מאיתנו שאוהבים לצעוד בדד ולִמְדוט בחיק הטבע – ויכולה גם להיות חוויה מענגת לכל המשפחה כשהיא משלבת אינטראקציה נהדרת עם הטבע תוך כדי הליכה. המסלול הוא מעגלי ואורכו 2 קילומטרים. הוא מתאים לכל בני המשפחה – קטנים כגדולים – וחושף אותנו לחורש עבות, לנופים מדהימים ביופיים ולשלל פרחים ושיחים ייחודיים ומיוחדים. הטיול על פסגת הר מירון מרגיע ומספק מפלט מפתיע ומרענן מהחום של הקיץ.

כוחות הריפוי של הטבע

לטבע יש כוחות ריפוי משלו. השהייה בטבע מרפאה, מחלימה, מחזקת ומטעינה. הצפון המדהים של ארצנו רווי בתכונות הריפוי של הטבע והשילוב של המים, הירוק ואוויר ההרים הצלול קוראים לנו לבוא. אם נשהה בטבע די הצורך, נחזיר לעצמנו את האמונה בחוזקו של גופנו וביכולות הריפוי העצמי שלנו. הטבע הוא מורה חכם ומרפא מוכשר. אז בואו.

 

 

 

פעילויות ממולצות