מגיעים בקרוב לצפון? 7 מקומות שאתם חייבים לבקר בהם

אם אתם מתכננים לנסוע לצפון ממש בקרוב, הכתבה שלנו היא בדיוק בשבילכם.
בכתבה, נציג 7 מקומות שאתם פשוט חייבים לבקר בהם כשתהיו בצפון.

הכתבה בשיתוף עם חברת יונתי – טיולי אתגר ותוכן המציעה סיורים מודרכים בעיר חיפה, טיולי סנפלינג בצפון ועוד.

חיפה

סקירה כללית:

חיפה, העיר השלישית בגודל אוכלוסייתה בישראל, ידועה בזכות נופיה המדהימים, אוכלוסייתה המגוונת והשילוב הייחודי של מודרניות ומסורת. אחד המאפיינים הבולטים של העיר הוא הגנים הבהאים, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו המשתפל במורדות הכרמל, ומציע נופים עוצרי נשימה של העיר והים התיכון.

מקומות שלא כדאי לפספס בחיפה:

הגנים הבהאים: מקום מדהים שבנוי מ-19 גנים מדורגים (טרסות). למקום יש משמעות מבחינה רוחנית. מומלץ לחקור את הגנים וללמוד על האמונה הבהאית במרכז המבקרים.

מנזר סטלה מאריס: שוכן על הר הכרמל ומספק נוף פנורמי על העיר חיפה. במנזר שוכנת מערה שנחשבת למקום קבורתו של אליהו הנביא, מה שמוסיף חשיבות היסטורית ודתית לאתר.

המושבה הגרמנית: שכונה מקסימה זו מאופיינת בארכיטקטורה שהשתמרה היטב. יש בה חנויות בוטיק ואווירה תוססת. מומלץ לטייל ברחובות ולהתענג על השילוב של השפעות גרמניות וים תיכוניות.

עכו

סקירה כללית:

עכו היא עיר חוף עם היסטוריה של אלפי שנים. העיר העתיקה שהשתמרה היטב זיכתה אותה במקום ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו, והיא מהווה עדות לתרבויות המגוונות שהטביעו את חותמן על האזור.

מקומות שלא כדאי לפספס בעכו:

מבצר צלבני: מומלץ לחקור את המבצר הצלבני. זהו מתחם ענק הכולל אולמות אבירים, שוק מימי הביניים ומעבר תת קרקעי המוביל לנמל..

שוק העיר העתיקה: מתבלינים וממתקים ועד לדוכנים המציגים עבודות יד, השוק הוא תענוג חושי שבו ניתן לתקשר עם המקומיים ולחוות את האווירה הדינמית של העיר.

מסגד אל-ג'זאר: מסגד זה מהתקופה העות'מאנית המציג אדריכלות מדהימה ונקרא על שמו של המושל העות'מאני של העיר, אחמד פאשה אל-ג'זאר. אפשר לחקור את העיצוב המורכב וללמוד על המשמעות ההיסטורית של המסגד.

צפת

סקירה כללית:

צפת, השוכנת בהרי הגליל, ידועה באווירה המיסטית, בהיסטוריה העשירה ובקהילה האמנותית התוססת. העיר הייתה מרכז של מיסטיקה יהודית, או קבלה, במשך מאות שנים, ורחובותיה המרוצפים ובתי הכנסת העתיקים משדרים קסם ייחודי.

מקומות שלא כדאי לפספס בצפת:

רובע האמנים: מומלץ לטייל ברחובות הצרים של רובע האמנים. האזור מהווה עדות לסצנת האומנויות המשגשגת של צפת.

בית כנסת ארי אשכנזי: בית כנסת עתיק בצפת. העיצוב והמשמעות ההיסטורית שלו הופכים אותו לאתר חובה לכל מי שמתעניין במורשת היהודית.

בית כנסת אבוהב: בית הכנסת שידוע בארון הקודש היפה והארכיטקטורה הייחודית שלו, הוא אתר דתי משמעותי נוסף בצפת. בית הכנסת נקרא על שמו של הרב הספרדי בן המאה ה-15, יצחק אבוהב.

רמת הגולן

סקירה כללית:

רמת הגולן, אזור הררי צפונית מזרחית לישראל, מהווה גן עדן לחובבי טבע וחובבי היסטוריה כאחד. מנופים שופעים ועד לאתרים ארכיאולוגיים, הגולן מציע מגוון מגוון של אטרקציות.

מקומות שלא כדאי לפספס ברמת הגולן:

שמורת טבע גמלא: שמורת טבע גמלא המכונה "המצדה של הצפון", היא ביתם של חורבות עתיקות, בהן בית כנסת וכנסייה ביזנטית. האתר מציע נופים מדהימים של הכנרת ואידיאלי לטיולים.

הר בנטל: הר געש רדום זה מציע נוף פנורמי לאזור רמת הגולן והוא ביתו של מוצב צבאי ישראלי נטוש.

שמורת טבע בניאס: מפל הבניאס, אחד המקורות העיקריים של נהר הירדן, נמצא בשמורת הטבע הבניאס. באתר מוצגות גם חורבות העיר העתיקה קיסריה, המוסיפות מימד היסטורי ליופי הטבעי.

אגם הכנרת

סקירה כללית:

הכנרת, המכונה גם אגם הכנרת, היא אגם מים מתוקים המוקף בנופים ציוריים ובמשמעות היסטורית. מעבר לאסוציאציות התנ"כיות שלה, הכנרת מציעה הזדמנויות למנוחה, פעילויות מים וחקר.

מקומות שלא כדאי לפספס באזור הכנרת:

כפר נחום: כפר דייגים עתיק על שפת הכנרת המזוהה פעמים רבות עם ישו ותלמידיו. מומלץ לחקור את האתר הארכיאולוגי, כולל חורבות בית הכנסת ובית פטרוס הקדוש.

טבריה: עיירת נופש על שפת הכנרת המערבית, היא משלבת אתרים היסטוריים עם נוחות מודרנית. בעיר יש מעיינות חמים, אתרים ארכיאולוגיים וטיילת לאורך האגם.

ראש הנקרה

סקירה כללית:

ראש הנקרה, השוכנת על קו חוף הים התיכון ליד הגבול עם לבנון, מפורסמת בצוקים הלבנים והדרמטיים שלה ובמערות הים. התצורות הגיאולוגיות, שעוצבו על ידי הים במשך אלפי שנים, יוצרות נוף מהפנט.

מקומות שלא כדאי לפספס באזור ראש הנקרה:

נסיעה ברכבל: מומלץ לנסוע ברכבל ולהנות מנופים עוצרי נשימה של הצוקים ומי הטורקיז של הים התיכון.

מערות ראש הנקרה: מומלץ לשוטט במערות הים ובמערות שנחצבו בהלומות הגלים.

מסלולי הליכה: מומלץ לטייל בשבילי ההליכה לאורך הצוקים. כך אפשר לראות נופים פנורמיים משגעים ביופיים.

נצרת

סקירה כללית:

נצרת, הידועה כבית ילדותו של ישו, היא עיר המשלבת בצורה חלקה מסורת, רוחניות וקהילה מקומית תוססת. צליינים ותיירים כאחד נוהרים לנצרת כדי לחקור את אתריה הדתיים ולחוות את האווירה התרבותית הייחודית שבה.

מקומות שלא כדאי לפספס באזור נצרת:

בזיליקת הבשורה: כנסייה אייקונית עם ארכיטקטורה מודרנית ויצירות אמנות מדהימות.

כפר נצרת: כפר עתיק משוחזר המספק הצצה לחיי היומיום בתקופת ישו.

הר תהום: מציע נופים פנורמיים של עמק יזרעאל. האתר מהווה נקודת תצפית פופולרית ומקום להתבוננות.

כמה מילים לסיכום….

בין אם אתם נמשכים לאתרים היסטוריים, מחפשים הרפתקאות בטבע או פשוט משתוקקים לשקט של יופי טבעי, לצפון ישראל יש מה להציע לכם. המורשת התרבותית העשירה, יחד עם הנוף עוצר הנשימה, הופכים את האזור הזה ליעד אידיאלי עבור מטיילים.