יום גיבוש בצפון – אתרים ששווה לבקר בהם

מטיילים מכל הארץ נוסעים לבקר בצפון מדי שנה, ממגוון סיבות. לאזור הצפוני של ארצנו יש כל כך הרבה מה להציע לכל סוגי המטיילים – נופים ציורים, מסלולי טיול מקסימים, יערות וחורש טבעי, חופי ים עוצרי נשימה וכמה מהאתרים ההיסטוריים החשובים ביותר בארץ ובעולם, אחד מהאתרים הללו הוא העיר צפת. 

לכן אם אתם מחפשים רעיון ליום גיבוש מיוחד – לפניכם כל הסיבות להגיע לצפת!

הפקת יום גיבוש מיוחד

ישנם סוגים שונים של ימי גיבוש, ולכן בעת הפקת ימי גיבוש נדרשת התאמה אישית גם לאופי הקבוצה עצמה וגם למטרות שאתם מנסים להשיג. אם אתם רוצים שהעובדים יזכו לחוויה מרגשת, מיוחדת ואפילו מעט רוחנית, צפת היא ללא ספק היעד המתאים. סיור ברחובותיה הוא כמו נסיעה אחורה בזמן, אל עבר תקופות עתיקות, מה גם שיש המון מה לעשות בצפת של היום והמון יעדים שווים לבקר בהם. אך כדי שלא תפספסו שום דבר ותמצו את העיר העתיקה על הצד הטוב ביותר, כדאי בהחלט להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית שמתמחה בהפקת ימי גיבוש.  

היכן כדאי לבקר כאשר מגיעים לצפת?

אם אתם מתכננים יום גיבוש באזור הצפון, צפת היא ללא ספק יעד ששווה לבקר בו ואתם יכולים להגיע אליה ולהעביר בה יום שלם, ואפילו למצוא מקומות לינה מיוחדים שרק ידגישו את הקסם המיוחד שיש באוויר. אפשר לשלב את הביקור בצפת עם אתרים אחרים, אך תהיו בטוחים שיש המון אטרקציות ומקומות לחקור בצפת עצמה, כך שלא תרגישו שאתם מפספסים שום דבר. 

כדי להקל עליכם ריכזנו לכם כמה מהיעדים שפשוט אסור לפספס אם כבר מגיעים לצפת, רובם מתרכזים ברובע היהודי שלה. 

בתי כנסת ברובע היהודי של צפת

בצפת יש המון בתי כנסת גדולים ומפורסמים, מעבר לכך ששמם הולך לפניהם בעולמות מסוימים, הם פשוט יפים, וכדאי להגיע רק כדי להתרשם מכל ההוד וההדר. בין בתי הכנסת שישנם ברובע היהודי ניתן למצוא את בית הכנסת האר"י האשכנזי, שנחשב לדמות המפתח בעולם הנסתר ואחד מהמקובלים החשובים ביותר בצפת, שחי בתקופת השיא שלה. בית כנסת אבוהב, הוא עוד יעד מיוחד ולו רק בגלל שנחשב לאחד מבתי הכנסת היפים ביותר של צפת, אם לא היפה מכולם. ואם יש לכם זמן לבקר בבית כנסת נוסף, כוונו אל בית הכנסת יוסף קארו, שנחשב לאחד החשובים בעיר. 

יעדים נוספים ברובע היהודי ששווים ביקור

צפת היא הרבה יותר מבתי הכנסת שלה, על אף הקסם המיוחד והאווירה הקסומה שהם משרים. ברחבי העיר פזורים כל כך הרבה יעדים מיוחדים כמו בית הקברות העתיק של צפת, בו קבורים כמה מהשמות הגדולים של תקופת הזוהר בצפת. מנהרות צפת אשר יובילו אתכם לחוויה תת קרקעית מיוחדת במינה בה תוכלו לחזות בשרידים מדהימים מתקופת השיא של צפת ולהבין מעט יותר על סגנון החיים שהתקיים בה. תוכלו גם לסייר בסמטאות הפנימיות והציוריות של הרובע היהודי, לעצור בכיכר המגינים לבקר בגלריות של אמנים וליהנות מאינספור חוויות מיוחדות.

סדנאות וסיורים מודרכים לקבוצות

מכיוון שמדובר ביום גיבוש אפשר לשלב בהחלט גם סדנאות מיוחדות לקבוצות או סיורים מודרכים על ידי מדריכים שחיים ונושמים את העיר ויכולים לקחת אתכם למסע קסום. כיום יש המון סוגים של סדנאות מיוחדות כמו למשל סדנת קצב אשר כוללת מופע תיפוף סוחף שמשתף את הקהל, סדנת יצירת נרות, סדנת אפיית חלות, סדנת סופר סת"ם, סדנת ניגונים ובאמת שהאפשרויות אינסופיות, עליכם רק לבחור את החוויה שתרצו לחוות ולהעביר הלאה, לעובדים. 

 

פעילויות ממולצות