טיולי אופניים בגליל

טיולי אופניים

ספורט הרכיבה צבר בשנים האחרונות תאוצה רבה. מה שהתחיל כעיסוק ספורטיבי כד לשמור על כושר גופני הפך להיות דרך חיים והתמכרות משמעותית לרכיבה ולכל מה שקשור בכך. זה מתחיל בדרך כלל ברכישה של אופני ספורט ורכיבה בעיר ובפארקים הסמוכים. עם הזמן וכדי שלא ישעמם הרוכבים הקימו חבורות של רוכבי אופניים, לפעמים מדובר בשכנים, בתושבי השכונה, חברים ובני משפחה. לאט לאט נבנה האופי של הקבוצה והם מחליטים באילו ימים ובאיזה שעות הם ייפגשו ולאן הם ייסעו יחד. עם הזמן זו הופכת להיות קבוצה מגובשת עם גאוות יחידה אשר רוכבים ומבלים יחד בגליל, נוצרים קשרים חברתיים מעולים וכל אחד מהם מחכה למפגש הבא של טיולי אופניים. 

במהלך השבוע הם מתכננים את יעד הטיול בשבת הקרובה, מיידעים את כולם על המסלול, לוח הזמנים הציוד שיש להביא וכל נתון נוסף. בשבת בבוקר כל אחד מהם מציב אופניים על הרכב שלו או מגיע ברכיבה לנקודת המפגש אם מדובר ביעד קרוב לביתו. ההנאה העצומה מהרכיבה ומהחברים האיכותיים יוצרת מצב שהרוכבים זונחים פעילויות שעסקו בהם בעבר והם כל כולם בעניין של ימי הכיף. על פי אופי החבורה קונים החברים אופני כביש אם רוב הנסיעות המשותפות שלהם ליעדים שונים של טיולי אופניים הם לנקודות גיאוגרפיות שונות באמצעות כבישי הגישה, או לחלופין אופני שטח אם מדובר ברכיבת שטח ביערות, בשבילים בין השדות ובמקומות מרתקים נוספים. ההעדפה של חבורות רבות היא ליהנות בעיקר מהצפון ולכן הם מגיעים בכל שבת לאזור אחר.

טיולי אופניים לכל המשפחה 

כאשר האמא, האבא או שניהם יוצאים אל טיולי אופניים, הם חוזרים הביתה מלאי חוויות, מספרים לכל בני המשפחה היכן הם היו, מה הם ראו ועוד אין ספור סיפורים מסקרנים. במשפחות רבות מחליטים להירתם גם הם לחוויה הזו וכך לאט לאט החבורה מתרחבת, מצרפים את בני הזוג ואת הילדים וכולם יחד נהנים לטייל במקומות מוכרים ומוכרים פחות ברחבי ישראל. העובדה שהם מכירים בדרך זו כל פינה בצפון מעניקה להם סיפוק וידע רב. 

הטיולים עם חבורת רוכבי האופניים

כאשר הקבוצות גדלים ויש בהן נשים, גברים וילדים, נוצרות חבורות פנימיות והילדים מוצאים להם חברים חדשים שהם פחות או יותר בגילם, עם תחומי התעניינות קרובים. הילדים שמחים להכיר חברים חדשים שהם לא תמיד מבית הספר או מהעיר שלהם וגם הם ממתינים לסופי השבוע כדי להיפגש לרכב יחד לאופציות מגוונות של טיולי אופניים. ההורים מאושרים מהעובדה שבני הנוער עסוקים באהבת הארץ ובעיסוק ספורטיבי, במקום להיות צמודים כל היום למסכים וכך כל הצדדים מרוצים מהעיסוק החדש.

מדרגה חדשה ברכיבה על אופניים 

השלב הבא של רוכבי האופניים הוא נסיעה משותפת אל טיולי אופניים במדינות שונות בעולם. זה קורה כל הזמן באירופה, בארה"ב, במרוקו ובמדינות רבות נוספות מעבר לים. הרוכבים קונים אופניים ייעודיות למטרה זו כך שאפשר להטיס אותם במטוס והם יוצאים לכמה ימים של שכרון חושים. 

פעילויות ממולצות