טיולים באזור צפון הארץ

לאחר שנתיים של גשמים רבים אין ספק שכעת הזמן לטייל כמה שיותר באזור צפון הארץ, כאשר המקומות המועדפים כוללים הרבה מאגרי מים, מעיינות, נחלים וכמובן שהכנרת. ההנאה מלראות אותה מלאה עד הקצה גדולה במיוחד אצל מי שמפעיל אתרי תיירות מסביב. הנופים הירוקים והכחולים הם אלה שמושכים כמה שיותר תיירים ומטיילים לאזור כי זה מה שאוהבים לראות בצפון הירוק שלנו. מפות התיירות מלאות אתרי נוחים לביקור שגם אינם עולים הרבה כסף, במיוחד אם נוסעים לטיול קצר וחוזרים באותו יום, או שנוסעים לעשות קמפינג או לישון בצימרים או באוהלים או במקומות מאולתרים. הגיוון הגדול מאפשר לכם לבחור לא רק מלונות אלא גם צורות בילוי ונופש שונות, והמשפחה בוודאי תיהנה מהייחודיות של חוויה יוצאת דופן הפעם.

להגיע בקלות ובנוחות לצפון

הנסיעה לצפון ארוכה אבל אפשרית והתוצאה שמחכה לכם בין הרים ועמקים שווה את המאמץ. עם זאת, יש דרכים נוחות בהרבה לנסוע לחופשה או טיול בצפון הארץ, וכדאי לחשוב גם על זה מראש. הדרך להגיע לשם היא בדרך כלל במכוניות פרטיות או בתחבורה ציבורית כמו רכבת ואוטובוסים, אבל אם אתם בוחרים לנסוע כקבוצה או משפחה גודלה עם חברים, מומלץ לקחת נהג ולסמוך עליו, במיוחד אם הוא מהאזור ויכול לקחת אתכם למקומות הכי מומלצים. במובן הזה, מומלץ למצוא חברת הסעות בצפון שמתמצאת היטב בכל השבילים והדרכים שמכירים פחות, כדי להגיע למקומות שרק מקומיים מכירים. זה כולל בעיקר מסעדות ומקומות לאכול בהם טוב, משום שהצפון ידוע כאזור שמציע את האוכל המקומי המיוחד שלו. 

לטייל עם קרוואנים וקמפינג

כשכולם מדברים על מחירים גבוהים של חופשות וטיולים, אפשר לטייל ולנפוש אחרת, והצפון הוא אזור נהדר שמתאים לכך מאוד. לכל מי שרוצה לנסוע לבד ולהחליט היכן להתאכסן, יש גם דרך נהדרת והיא נסיעה בקרוואנים שאפשר לשכור לנסיעה ולשינה, או לשינה בחניונים מיוחדים. יש בישראל מודעות נמוכה יחסית לאפשרות זאת אבל יש כבר לא מעט מקומות שהכשירו את עצמם לצורת החיים והטיול המיוחדת הזאת. אצלם אפשר למצוא קרוואנים להשכרה גם לנופש ולינה במקום וגם לנסיעה באזור וחזרה למתחם הקרוואנים עם הרכב שלכם. שם גם אפשר לחנות וליהנות, במיוחד אם מדובר בחופי הכנרת שמציעים למשפחות צורת בילוי איכותית כזאת שכדאי לנצל כי היא עדיין ראשונית ומשוחררת מאוד מכל ההמונים שצובאים על מקומות כאלה בדרך כלל. 

מה עושים תיירים בצפון?

האפשרויות לנופש פעיל מאוד רבות. אפשר לעשות ספורט מים מסוגים שונים כמו שיט ובננה וגלישה ולרחף ממצוקים, לטייל בטיולים רגליים, לרכוב על אופנועי שטח, לשכור רייזרים וטרקטורונים, לצאת לטיול ג'יפים לחובבי אתגרים, לצאת לתצפיות שונות ברכיבה על סוסים ולהפעיל את הרגליים בטיולי אופניים במסלולים שנועדו לדרגות קושי שונות. המגוון הגדול מתאים גם לחובבי בטלה נעימה שממלאת מצברים על החופים, להישאר בשלווה הגדולה של הנופים הירוקים מול המים הכחולים. מומלץ גם לבקר ביישובים שמציעים סדנאות פעילות שונות מבישול ועד אומנויות שונות, ולתת לילדים הזדמנות להתנסות בכל מה שיש לאזור להציע להם כדי לצבור זיכרונות יפים.

פעילויות ממולצות