המקומות הכי שווים לבקר בהם בקפריסין

מאמר זה מספק סקירה כללית של המקומות הכי שווים לבקר בהם בקפריסין. נקודות השיא כוללים את הבירה לימסול, חצי האי אקאמאס, הכפר דרינייה ופוליס כריסוכוס. הוא מכסה גם מקומות אחרים פחות ידועים כמו חצי האי קרפס. אם אינכם בטוחים היכן להתחיל, אנו ממליצים לקרוא תחילה על ציוני הדרך החשובים ביותר באי.

לימסול

למי שמחפש לחקור את העיר ללא מכונית, בלימסול יש הרבה אטרקציות ציוריות ותרבותיות. מיקומו נוח לטיולי יום לאזורים אחרים בקפריסין, לרבות הרי הטרודוס ואתרים ארכיאולוגיים רבים. שירות האוטובוסים הציבורי נוח להתניידות בעיר, אך לא תוכלו לראות הכל ברגל. במקום זאת, תצטרכו לקחת מונית, וזה יותר חסכוני ונוח מאשר לנסות למצוא תחבורה ציבורית.

העיר השנייה בגודלה בקפריסין, לימסול היא מרכז קוסמופוליטי המשלב היסטוריה עתיקה ותיירות מודרנית. תוכלו למצוא מסעדות טרנדיות, גלריות וגלריות אמנות לאורך קו המים, כמו גם שפע של אפשרויות לקניות וסעודה יוקרתיות. לימסול היא גם נקודת מוצא מצוינת לחקור חלקים אחרים של קפריסין, כולל הכפרים ההרריים המדהימים והאטרקציות התיירותיות של חצי האי אקרוטירי.

חצי האי אקאמאס

חצי האי אקאמאס בקפריסין הוא חלק יפה מהאי, והוא אחד האזורים הפחות מאוכלסים במדינה. יש מעט כבישים, כך שתוכלו ליהנות מטיולי הליכה ואופני הרים לאורך קו החוף. אולי אפילו יתמזל מזלכם לזהות כמה מצבי הים והזוחלים המפורסמים של האי. תוכלו גם לבקר בסלע של אפרודיטה, שם נאמר כי נולדה האלה.

הכבישים בחצי האי אקאמאס מאובקים ובורות. אם אתם מתכננים לנהוג במכונית רגילה, צפו להסתובב לאחר נסיעה שליש מהדרך. למרבה המזל, יש כמה מקומות לחנות, כולל סוכנות חניה ליד מרחצאות אפרודיטה. אמנם יש כאן דמי חניה גבוהים יותר מאשר בחלקים אחרים של האי, אבל ה"משאית" הכללית תאסוף אותך ותיקח אותך ללגונה הכחולה ולפונטנה אמורוזה.

אם אתה אוהב טבע, אתה בהחלט רוצה לבלות קצת זמן בחצי האי אקאמאס. יש שפע של חופים חוליים ופארק לאומי יפהפה בחצי האי. אם לא אכפת לכם ללכת לזמן מה, תרצו לבקר במרחצאות אפרודיטה, הממוקמים בצוקי אבן הגיר. אומרים על אלת האהבה המיתולוגית, אפרודיטה, שהורתה במרחצאות כאן.

כפר דרינייה

אם אתם מתכננים חופשה בקפריסין, אחד המקומות המעניינים ביותר לבקר בהם הוא הכפר דרינייה. עיירה קטנה זו ממוקמת בחוף המזרחי של האי, ממש דרומית לפמגוסטה. הוא ידוע באדמתו האדומה, והוא יצרן מוביל של תותים. הכפר מארח גם פסטיבל תותים דו-שנתי, והמבקרים באתר יכולים לטעום מוצרי תות חינם מיצרנים מקומיים. יש גם מוזיאון לאמנות עממית באוויר הפתוח, הכולל כלים המשמשים חקלאים ובעלי מקצוע מסורתיים.

בכפר נמצאים מספר אתרים היסטוריים חשובים. האתר הארכיאולוגי קוריום כולל את העיר העתיקה של קולוסי ואת המקדש של אפולו הילאטס, שניהם ממוקמים בכפר אפיסקופי הסמוך. המבקרים יכולים גם לסייר בטירת קולוסי העתיקה, שעליה פקדו האבירים ההוספיטלרים ולימים הפכה לשם של יין הקינוח קומנדריה.

פוליס כריסוכוס

העיירה פוליס ממוקמת על החוף הצפון מערבי של האי. העיירה נוסדה במאה ה-14, והיא ביתה של אחת הערים העתיקות ביותר בקפריסין, לאצ'י. בעיירה יש נמל ציורי, כמו גם כמה ממסעדות הדגים הפופולריות ביותר באי. בנוסף לאווירת כפר הדייגים המוזרה של העיירה, המבקרים ימצאו כאן אתרים היסטוריים ומוזיאונים רבים, כולל חורבות אחוזת היער ומרחצאות אפרודיטה.

אם אתם מחפשים קצת תרבות והיסטוריה, תוכלו לבקר בעיר העתיקה של פאפוס, שהוגדרה כבירת התרבות של אירופה. שם תמצאו חנויות, טברנות וברים, כמו גם כמה מהכנסיות והארמונות העתיקים ביותר בקפריסין. העיירה מהווה גם בסיס מצוין לטיולים רגליים בהרי קפריסין. התחבורה הציבורית יכולה להיות איטית בעיר ולכן עדיף להתארח בקרבת העיר העתיקה וכביש החוף, הממוקמים קרוב לאטרקציות.

פאפוס תחתית

אם אתם מבקרים בפאפוס התחתית, תרצו להתחיל בפארק הלאומי חצי האי אקאמאס. פארק זה בשטח של 230 קמ"ר הוא ביתם של מינים נדירים רבים של צמחים ובעלי חיים. אתה יכול לטייל כאן, או לטייל באזור הכפרי היפה והירוק. המסלולים מגוונים בדרגת קושי, מקלים לקשים. שביל אפרודיטה מוביל אל סלע האלה, רצועת חול רך ומים רגועים.

מפאפוס תחתית, תרצו לנסוע צפונה. משם תוכלו לבקר בחצי האי אקאמאס ובקו החוף היפה שלו. שם תוכלו לטייל בנחת לאורך הצוקים או לטייל או לרכוב על אופני הרים דרך הכפר הירוק השופע. ההרים באזור זה מציעים נופים נהדרים, ותוכלו לראות חיות בר, כולל צבי ים וזוחלים. חצי האי אקאמאס הוא גם ביתו של מסגד אגיוס אנדרוניקוס, שנבנה בתחילת המאה ה-16.

ביקור בפארק הארכיאולוגי קאטו פאפוס הוא עוד חובה לראות בעיירה. זהו פלא המוגן על ידי אונסק"ו, הממוקם ממערב לעיר המודרנית. פארק ארכיאולוגי זה מכיל חורבות פאפוס עתיקות וכולל פסיפסים קליידוסקופיים. קחו אוטובוס B20 כדי להגיע לשם. אתה תגיע לשם תוך זמן קצר. יש הרבה מוזיאונים ואטרקציות בפאפוס.

אגם המלח של לרנקה

לרנקה הוא האזור המיושב ברציפות העתיק ביותר בקפריסין. העיר ידועה בזכות אגם המלח היפהפה שלה, המושך להקות של פלמינגו ורודים במהלך החורף. ממערב לעיר מתגאה העיירה בארבעה אגמים נוספים – אורפני, סורוס וספירו. ארבעת אגמי המלח מתחברים ויוצרים את אגם המלח השני בגודלו בקפריסין. מאות אלפי ציפורים הופכות את האזור הזה לביתם, אז זה שווה את הביקור.

לרנקה שוכן גם האלא סולטן טקה, אנדרטה שהושלמה בתקופה העות'מאנית. עיצובו המרשים מזכיר את התקופה העות'מאנית, והבניין הוא כיום רק נקודת ציון. הוא ממוקם ממש על גדות אגם המלח של לרנקה ומהווה יעד פופולרי לתיירים ולמקומיים כאחד.

הר אולימפוס

האי קפריסין ידוע בתור אי האלים. הרבה מהאטרקציות והמראות שלו נקראים על שם האלים היוונים, כולל הר אולימפוס, ההר הגבוה ביותר באי, שהיה אתר מיתוסים רבים. כדאי לבקר גם במסלול הטבע ארטמיס, על שם אלת היער היוונית, העובר ביער אורנים שחורים. הוא מציע נופים מדהימים של הרי הטרודוס.

הר האולימפוס המיתולוגי הוא אחד האתרים ההיסטוריים והסמליים החשובים באירופה. זהו סמל של הציוויליזציה היוונית העתיקה ומקום של יופי מעורר יראה. המסורות המיתולוגיות והאנדרטאות היווניות העתיקות מדברות רבות על ההיסטוריה של האי. עיר-מדינה יוונית עתיקה זו הייתה מקום הולדתו של זאוס, אל המלחמה ואל הטבע. הגיאומורפולוגיה הייחודית שלו קיימת עד היום, והמגוון הביולוגי המתפתח של המערכת האקולוגית נשמר היטב.

יופי טבעי, שהוא גם יעד תיירותי, הוא הערך המתמשך ביותר של הר האולימפוס. החי והצומח של ההרים כה מגוונים עד שהם מייצגים כמעט 25% מכלל הצומח היווני. ההר כולל גם יותר מ-100 מיני ציפורים, 30 מיני יונקים ומינים רבים אחרים של דו-חיים וזוחלים.

ניקוסיה

בעת ביקור בקפריסין, הקפידו לבקר בחלק העתיק ביותר של העיר – העיר העתיקה כריסליניוטיסה. כאן תוכלו להתפעל מהארכיטקטורה ומהציורים, ולהתרשם מהנופים של האזור שמסביב. תוכלו גם לבקר בבונקר ארטימידוס ובטברנה Pivo, הממוקמים ברחוב ארמו ו-Onasagorou. ברחוב לדרה תוכלו ליהנות מנוף פנורמי של העיר ולעקוב אחר הקו הירוק באמצעות שלטים באנגלית.

המוזיאון העירוני לוונטיס הוא מקום נוסף שכדאי לבקר בו בניקוסיה. הוא שוכן באחוזה בעיר עתיקה וכולל היסטוריה מרתקת של העיר. מוזיאון זה זכה בתואר מוזיאון השנה של אירופה בשנת 1991. אתה יכול גם לצפות באוספים חשובים של עתיקות קפריסאיות במוזיאון זה, כולל כמה מהיצירות היקרות ביותר של האי מהתקופה הנאותית ועד התקופה הרומית. המוזיאון נבנה לפני שנים רבות מתוך כוונה לאסוף חפצים ארכיאולוגיים ולהציגם לטובת הציבור. המוזיאון מחולק לאזורים שונים באי, מבחינה כרונולוגית.

רוצים לקרוא עוד מידע על תחום התירות תוכלו לבקר באתר https://travelbox.co.il/ אתר המוביל במידע מקצועי בתחום מלונות מסעדות אטרקציות טיפים בתחומים שונים טיסות זולות.

פעילויות ממולצות